זכייה של משרדנו בפסק דין – בימ"ש הכיר בזכות האישה למדור שקט בדירת המגורים המשותפת

מאת עו"ד מרב רייכמן-שקד

הטיפול המשפטי בהליכי גירושין בין בני זוג מערב לעיתים התמודדות עם סוגיות רבות הקשורות ברכוש המשותף של הצדדים. במקרה דנן, מדובר בבני זוג אשר נשואים למעלה מעשרים שנה וצברו לאורך שנות הנישואין רכוש רב בארץ ובחו"ל. הבעל עזב את דירת המגורים המשותפת ושכר לעצמו דירה חדשה והאישה נשארה לגור בדירת המגורים הרשומה על שם שני הצדדים.

במסגרת ההליכים המשפטיים המתנהלים בין הצדדים בבית משפט לענייני משפחה באשר לאופן חלוקת הרכוש הרב שצברו הצדדים, וכחלק מניסיון של הבעל להפעיל לחץ כבד על האישה על מנת שתוותר על דרישותיה הרכושיות, נהג הבעל להגיע מידי פעם, אחת למס' חודשים, לדירת המגורים המשותפת מתוך מטרה להפריע לשלוות חייה של האישה ולפגוע בפרטיותה, כאשר בפועל אינו מתגורר בדירת המגורים תקופה ארוכה.

עו”ד מרב רייכמן-שקד

משרדנו הגיש בקשה לבית המשפט בהתאם לחוק למניעת הטרדה מאיימת, התשס"ב – 2001. חוק זה מטרתו להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו. כמו כן, החוק קובע כי הטרדה מאיימת היא הטרדתו של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו.

משרדנו טען כי על אף שמדובר בדירת מגורים משותפת של הצדדים, לאור העובדה כי הבעל עזב את דירת המגורים, שכר לעצמו דירה חדשה, לקח עמו את כל רכושו האישי, קמה לאישה זכות למדור שקט ושלו בדירת המגורים ואין לאפשר לבעל להגיע לדירת המגורים, לפי גחמתו, ולהטריד ולהפריע לשגרת חייה של האישה.

בית המשפט לענייני משפחה קיבל את טענות משרדנו וקבע כי אין לאפשר לבעל להגיע לדירת המגורים המשותפת בכל עת שעולה על רוחו וכי בפועל משעה שהבעל שכר לעצמו דירה יש להגביל את ביקוריו של הבעל בדירת המגורים של הצדדים.

בית המשפט לענייני משפחה קבע תנאים מחמירים מאוד באשר לכניסתו של הבעל לדירת המגורים, וקבע כי כניסתו של הבעל לדירת המגורים תוגבל לפעם בחודש בלבד, לשהות במשך שלוש שעות בלבד, בתיאום של שלושה ימים מראש, כאשר התיאום יעשה באמצעות באי כוח הצדדים.

כמו כן, קבע בית המשפט כי בעת הביקור של הבעל בדירת המגורים המשותפת אסור על הבעל לעשות כל שינוי בדירה, בעיצובה הפנימי, ובסדר המצוי בה.

מדובר בפסק דין חשוב מאוד אשר מהווה פריצת דרך עבור בני זוג המנהלים הליכי גירושין המכיר בזכותם של הצדדים לפרטיות ומדור שקט לאורך ההליכים המשפטיים ועד אשר יוכרע אופן פירוק השיתוף הרכושי בין הצדדים.

הכותבת היא עו"ד ומגשרת במשרד אירית רייכמן ושות', מתמחה בתחום דיני משפחה, ירושה ועסקים משפחתיים. עו"ד מרב רייכמן-שקד חברה בלשכת עורכי הדין משנת 2012, בעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מהמרכז הבינתחומי הרצליה IDC, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים B.A מהמרכז הבינתחומי הרצליה IDC, ובוגרת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב LL.M.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.